15 nõuannet: kuidas luua edukat ripsmesalongi
Räägime lähemalt sellest, kuidas luua edukat ripsmesalongi, kuigi mingi hetk võiks kindlasti lähemalt vaadata ka teisi võimalusi. Ripsmete maailm on tohutult haarav ja sõltuvust tekitav! Kui sellele sõrme annad, siis võib peatselt tekkida tahtmine luua päris enda ripsmeäri. Aga milline täpselt?
Võimalusi on vähemalt kolm:
- Hakka ripsmetehnikuks ja ava oma salong – sellest räägime nüüd.
- Hakka ripsmetehnikuid välja õpetama.
- Loo oma ripsmebränd.
Kuidas luua edukat ripsmesalongi?
Siinne postitus annab sulle selgust, kuidas seada vajalikke eesmärke ja millised sammud nende saavutamiseks läbi tuleb teha.
Oma ripsmesalongi avamiseks ei pruugi sul vaja olla väga suurt kapitali, saad alustada näiteks inimeste kutsumist oma kodustesse tingimustesse ja sealt mõne aja pärast uude asukohta edasi liikuda. Kuid mõned investeeringud on siiski vältimatud:
1. Saa ripsmetehniku diplom
Sinu kõige esimeseks sammuks on ripsmetehniku ametliku diplomi omamine. Isegi siis, kui sa oled juba oskuslik tegija. Uuri välja, kes vastavat kursust pakub, tee see läbi ja riputa diplom uhkelt seinale.
Järjest rohkem on inimesi, kes valivad oma ripsmetehniku selle järgi, kui kvalifitseeritud ta on. Silmad on meie üks tähtsaimaid organeid, need ei kasva tõsiselt viga saamise korral kunagi tagasi. Ripsmepikenduste paigaldamine aga sisaldab teravate vahendite kasutamist silmade vahetus läheduses, lisaks on kasutatav ripsmeliim silmadele äärmiselt ohtlik.
Seega saa omale diplom, näita seda oma kodulehel ja salongis. Sul on kohe eelis, mis toob sulle nii kodumaiseid kui välismaiseid kliente.
2. Kaardista oma oskused
Analüüsi, mis on sinu suurimad tugevused ja mis teeb sinust su sihtgrupi jaoks esimeseks valikuks?
- Milliseid ripsmepaigaldustehnikaid sa ise eelistad?
- Mis toob kõige rohkem kasumit?
- Mida sa kõige paremini oskad?
- On sul mingeid erilisi oskusi või tead mingeid trikke, mis sind teistest erilisemaks teeb?
3. Kus sa teenust pakkuma hakkad?
1) Kodustuudios
2) Rendid mõnes ilusalongis koha
3) Rendid oma ruumid ja avad ripsmesalongi
4) Oled mobiilne ripsmetehnik – lähed ise klientide juurde
Võta vastu otsus, mis sinu vajaduste ja võimalustega sobib ja astu järgmised sammud:
4. Investeeri kvaliteetsetesse töövahenditesse
Ära hoia raha kokku kehva kvaliteediga töövahendite ja toodete pealt. Vali ripsmepikendusi edastav partner, kes pakub kõrge kvaliteediga pintsette, aksessuaare, ripsmeliimi ja ripsmepikendusi. Osta ka õhuniisutaja, hea valgusti ja mugav tool.
5. Hakka ripsmete hooldusvahendeid müüma
Varusta oma töökoht toodetega, mida ripsmete ja ripsmepikenduste hooldamiseks vaja läheb. Paku neid tooteid oma klientidele, kes neid vajavad ja sel moel teenid sa oma ettevõttesse lisaraha.
6. Loo professionaalsena tunduv töökoht
Isegi kui sa pakud ripsmeteenust oma kodust – ja veel enam, kui sa seda eraldi renditud ruumides teed – möbleeri see koht professionaalselt. Ma ei mõtle selle all kalleid spetsiaalmööbleid, mille ostad sisse uhiuutena. Taaskasutus toimib väga hästi. Kuid vaata, et su rätikud oleksid ühest seeriast ja kokku sobivates toonides (parim oleks ühevärvilised).
Hoolitse selle eest, et kõik vajalikud vahendid oleksid korrektselt paigutatud ja käeulatuses. Hoia desinfitseerivad vahendid läheduses. Lisa stiilset hubasust ja meeldivat muusikat. Kindlasti ära lase raadiol mängida.
Kui vaja, palu mõnelt professionaalilt abi, ühe väikese ruumi planeerimine ei maksa palju, kuid toob hulganisti positiivset tagasisidet ja seeläbi uusi kliente.
7. Loo oma bränd
Kui su eesmärgiks on ripsmeteenust pakkuda mitmel järgneval aastal, siis valmistu selleks hästi ette. Võta paar nädalat selleks, et oma tulevikuettevõte hoolikalt planeerida.
- Kes saab su sihtgrupiks ja milline saab olema su hinnatase?
- Milline saab olema tööruumi olemus ja atmosfäär?
- Mis teeb su stuudio konkurentide omast erinevaks?
Baseeruvalt vastustele, tööta välja bränd – kas oma ripsmesalongile või isikuna kui ripsmetehnik. Kasuta oma brändi visuaalset osa tööruumi sisustamisel ja dekoreerimisel ning kindlasti veebilehe kujundamisel.
8. Loo oma veebileht
Töötad sa oma kodust või omad salongi – igal juhul vajad sa veebilehte.
Ära jää sotsiaalmeediale lootma – veebileht teeb su internetis palju nähtavamaks ning su teenus tundub oluliselt professionaalsem. Sa ei saa sotsiaalmeedia kanaleid ise täielikult kontrollida – nende välimus muutub pidevalt, su võimalused seal end nähtavaks teha muutub ja sa ei tea kunagi, kes ja millal su konto kinni paneb.
Su oma veebileht on täielikult sinu kontrolli all.
Ole oma turundustöös hoolikas ja näita, et su tegevus on selge ja korras ning mitte üks lärmakas turg nagu Facebooki keskkond. Kui oled selleks valmis, siis astu veel samm edasi ja ava ka oma blogi.
9. Määra oma teenustele kasumlikud hinnad
Sinu teenuste hinnad peavad sul laskma teenida kasumit ja pikemas perspektiivis finantsilist edu saavutada. Ripsmetehniku töötasu oleneb väga suurelt kogemuste hulgast ja oskustest.
Alles alustajana on hindade määramine päris keeruline ja nõuab hoolikat planeerimist. Kaalu järgnevat taktikat, kui oled nii uus, et läbisid värskelt koolituse:
- Paku esimesed 4-5 tööd tasuta.
- Järgmised viis klienti maksavad vaid materjalide eest.
- Järgmised viis klienti maksavad 30-50% täishinnast.
- Seejärel võta kõigilt täishinda.
Milline peaks olema täishind?
See otsusta ise. Pöidlareegel on, et uued tegijad võtavad turu keskmise hinna ülemise otsa väärilist tasu. Nüüd on aeg ära otsustada, kas sinust saab säästutegija, keskpärane tegija või kõrgema otsa ehk high-end teenuse pakkuja.
Kui oled teel kõrgema hinnaskaala poole, siis kaalu juba alguses oma suurepärasele tööle lisaks ka igale külastajale kingituse kaasa andmist. Ripsmeharjad, silmamaskid jmt töötab nagu võluvägi. Kellele ei meeldiks igal külastusel nänni saada?
Loe rohkem siit: Kuidas ripsmeteenustele hinda määrata.
10. Lisa oma veebilehele broneerimissüsteem
Inimestele ei meeldi enam helistada, nad tahavad kõik tegevused rahulikult veebis läbi viia ja võtta iga sammu jaoks just selle aja, mis tal parasjagu vaja on.
Broneerimissüsteemiga hoiad sa kokku nii kliendi aega kui enda oma – sinu telefon on vaikne ning saad keskenduda tööle, puhkepausile, turundustegevusele. Kalender on alati täpne ja ülevaatlik.
Broneerimissüsteeme on saadaval hulgim, ühed lihtsamad kui teised. Vali endale sobiv selle järgi, millised on su vajadused ja milline sobitub su veebilehe platvormiga kõige paremini. Kuutasud varieeruvad samuti, kümnest eurost kolmekümneni ja sealt edasi kallimad suurfirmade jaoks.
11. Anna natuke ekstra
Vali välja väikesed kingitused, mida klientidele iga külastuse lõpus kaasa anda. Planeeri kingitused igakuiselt ja telli need varakult valmis. Jagamiseks sobivad näiteks ripsmeharjakesed, kenasti kujundatud inforaamatud ripsmehoolduse kohta, tootenäidised jmt.
Inimestele meeldivad praktilised asjad ja kingitused panevad neid end väärtustatuna tundma. Kui neil on valida kahe samaväärse salongi vahel, siis valivad nad tõenäoliselt selle, kes neid igal korral selle väikese ekstraga meeles peab.
12. Turunda end sotsiaalmeedias
Ripsmekunstnikuna on sinu tegevuseks inimeste kauniks muutmine ning see valdkond on ülimalt visuaalne – ideaalne turunduseks. Kasuta pilte töödest, mida sa teinud oled (teravad, hästi valgustatud fotod, mis on väga hea kvaliteediga!), selgitavad fotod või illustratsioonid, videod.
Ära end tagasi hoia ning jaga Instagramis, Facebookis ja blogis positiivset meeleolu ja töörõõmu. Paku ilu!
PS: Investeeri fotokursusesse, mis aitab sul hakata looma palju paremaid pilte, kui enamus su konkurente!!
13. Paku professionaalset klienditeenindust
Sõbralik ja avatud suhtumine on absoluutselt vajalikud. Sinu kliendid on valinud just SINU selleks, et tõsta oma enesekindlust läbi SINU käte loodud kaunite ripsmete. Hoia nende inimeste südamesoovi au sees ja väärtusta seda.
Võta igasugune tagasiside rõõmuga vastu. Näiteks on positiivne tagasiside ja viietärnised arvamused kiireteeks Google kohalike otsingute etteotsa saamiseks – Google algoritmid on sellele üles ehitatud. Loe lisaks siit: Sinu kodulehe SEO.
Samuti ära karda kriitikat. Kui sa oled alles alustav ripsmetehnik, siis võib ka seda ette tulla – mitmed sinu uued kliendid tulevad kogenumate tehnikute käte alt ning loomulikult on neid võrdluskoht. Võta nii nõuandeid kui kriitikat tõsiselt ja kasuta saadud infot oma tegevuse parendamiseks.
14. Kutsu ise kliente hoolduse aega broneerima
Enne kui su klient salongist lahkub, kutsu teda üles hoolduse aega broneerima. Ripsmete paigaldamisega ei lõpe sinu ja su kliendi suhe – ta vajab regulaarset hooldust ja selle pakkujaks peaksid loomulikult olema sina.
Vastasel juhul võib juhtuda nii, et klient valib mõne mugavama tee ja valib mõne pakkuja, kes asub ta töökoha lähedal. Tee iga külastuse lõpus uue aja broneerimine omale harjumuseks. See võib alguses natuke veider ja ebamugav tunduda, kuid see tunne läheb kiirelt üle. Reaalsuses aitad sa oma klienti, võttes temalt ära järjekordse ülesande, millega ta mõne nädala pärast tegelema peaks.
15. Ole keerulisteks aegadeks ette valmistunud
COVID19 olukord on ideaalseks näiteks selle kohta, kuidas me võime ootamatult sattuda täiesti mõeldamatutesse olukordadesse. Kogu oma esimeste tegevuskuude ja -aastate jooksul ettevõtte kontole märkimisväärne summa, mis jääb sulle kindlustunnet pakkuvaks puhvriks.
Õnnitlen sind selle puhul, et oled leidnud oma kire ja oled valmis seda karjääriks pöörama! Sa saad veel kogema palju eduhetki ning vähemalt sama palju raskeid momente.
Järjekindluse ja kindlameelsusega saad sa takistustest üle ning võid end uhkelt õlale patsutada: sa oled nagu hea haldjas, kes annab naistele kaunid silma ja kõrgenenud enesehinnangu!